tisdag, mars 31, 2009

då var jag hemma igen, lite fattigare, lite mörare, lite rikare på små reseminnen, och slutsatsen blev väl ungefär såhär; tänk att man kunde dra ner medelåldern på krogen med typ 15 år, och känna sig som lammkött på marknaden som var hyffsat obehagligt, få taxidörren igenslagen på handen (vad är dealen med att jag alltid gör illa mina händer i lite mindre nyktert tillstånd?), och kommit fram till att jag aldrig skulle kunna tänka mig att bo i åre. livsstilen, människorna och rent geografiskt väldigt långt ifrån mig själv. and then again fick det mig att uppskatta östersund lite mer, förlåt östersund för att jag klagat på dig. du är nog inte så dålig ändå.. just nu iaf.

just det ja vi gick helhjärtat in för earth hour också, 49 ljus fick temperaturen att stiga en aning men vi gillade det, vi gjorde smycken av pärlplattor och när timmen var slut så bidrog duved med 1½ timmes total strömavbrott precis efter, bra jobbat där alla som slog på strömmen samtidigt men vi klagade inte, vi körde kortspelsturnering resten av tiden.
min kamera dog ungefär 3 timmar efter anländning så det blev inte direkt några roliga kort att summera helgen med denna gång.

1 kommentar:

  1. Aww, mår handen OK nu? Vi i Farsta strand var också med! Jag är helt nöjd med våra grannars insats, dom var duktiga. Nästan alla släckte! över förväntan och här från åttonde våningen kunde man se hur folk tände ljus och spelade spel.

    SvaraRadera