tisdag, augusti 11, 2009

det är alltid mysigt att lyssna på regnet slå mot fönsterbrädan innifrån.
och det är alltid lite jobbigt när man vet att man måste gå ut i det.

men jag är nöjd med mig själv för att jag har;
ett. bytt till VISA-kort
två. fyndat ett par skor för fyrtiotre kronor
tre. bokat in lektioner
fyra. kommit ihåg att lämna in dagsersättningspapper i tid för en gångs skull.



arton:elva jag vill ta mig en ett projekt, något roligt, åstakomma något. och mest av allt flytta ner nu. jag vill känna sådär som dom andra verkar börja känna när dom flyttar från jämtland, att det kan vara så mysigt att komma hem till dom jämtländska markerna när man varit ifrån det ett bra tag. en slags längtan, men som ändå mättas när man fått hälsa på här i några dagar. jag är aldrig borta tillräckligt länge..

regnet tycks a en dubbelsidig inverkan på mig, den dåliga sidan är svårt att sätta fingret på.

2 kommentarer:

  1. Flytta ALDRIG ifrån Jämtland. Det e det dummaste jag någonsin har gjort, så nu börjar jag både leta hus och jobb i Jämtland:) Jamtlan, jamtlan jamt å ständut:)

    SvaraRadera
  2. haha, vem är du anonyma människa? :)

    SvaraRadera